3-گروه خیریه شهید احمد کاظمی
مدیریت و برنامه ریزی
1-طراحي سياست هاي كلان خیریه و ارائه چشم انداز کوتاه مدت
2-تنظيم و پيشنهاد برنامه و بودجه سالانه مورد نیاز خیریه
3-ابلاغ برنامه ها و سیاست ها و نظارت بر اجرای دقیق آنها ( برگزاری جلسات ماهیانه با حضور اعضای گروه جهت ارائه برنامه ها و سیاست ها توسط مدیریت گروه ، ارائه گزارش عملکرد ماهیانه هر بخش توسط مسئولین بخش های گروه خیریه و بررسی عملکرد آنها)
4-انجام امور اداری ، صدور نامه های اداری و پیگیری تا حصول نتیجه
5-آموزش مستمر اعضای گروه و واحدهاي تابعه
تبلیغات و جذب خیرین
الف) ارتباطات و اطلاع رسانی
جمعآوری اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها، اقدامات، طرحها و برنامههای خیریه بهمنظور تهیه خبر و گزارش از طریق شرکت در جلسات مدیران و سیاستگزاران خیریه.
1. دریافت گزارش فعالیتها ، برنامههای واحدهای مختلف ، صورتجلسات و مکاتباتی که ارزش اطلاعرسانی دارند.
2. انعکاس فعالیتها و برنامههای خیریه به مردم واز طریق تهیه مطالب خبری (تهیه و تنظیم اخبار، گزارش، اطلاعیه، آگهی و قرار دادن در سایت خیریه و انعکاس آن در رسانهها).
3. انجام مصاحبه های اختصاصی با مسئولان و تنظیم مصاحبهها با هدف معرفی اقدامات خیریه
4.مستند سازی و آرشيو فعالیتها و توانمندیهای خیریه به صورت صوتی، تصویری، مکتوب و الکترونیکی.
5. استفاده مناسب از سایت هیئت به منظور اطلاع رسانی و گزارش دهی .
1- درج خبر و معرفی فعالیت های صورت پذیرفته در خیریه
2. امکان کمک آنلاین به خیریه
3. امکان نمایش مقدار خیرات و بدهی اعضا
4.عضوگیری و ثبت نام خیرین و مدد جویان
5.امکان شرکت در طرح های اکرام ایتام و محسنین
6.امکان سفارش درخواست جدید تخلیه صندوق
7. بروز رسانی وب سایت خیریه با همکاری واحدهای دیگر
6. تهیه مستمر گزارش عملکرد خیریه و ارائه آن به مسئول هیئت.
7. معرفی توانمندیها و فعالیتهای بخشهای مختلف خیریه با استفاده از دانش نوین و شیوههای مناسب تبلیغاتی و نمایشگاهی.
8. ارتباط با سازمانهای همکار برای تقویت و تثبیت نام خیریه به عنوان موسسهای معتبر
1. رایزنی با ادارات و شرکتهای بزرگ دولتی و خصوصی جهت همکاری در طرح ها
2. رایزنی با بانکها (ثبت خیریه در لیست سازمان های خیریه در دستگاه های ATM)
3. ارتباط مستمر با سایر خیریه ها و تعامل سازنده و استفاده از تجربیات آنان
9. ارتباط با نخبگان و مطلعان و توانمندان عرصه خدمت رسانی نظیر حوزویان فعال موسسه های جهادی و نویسندگان متعهد ، پژوهشگران و خبرنگاران فعال در حوزه کاری خیریه
1. تقویت ارتباطات برون سازمانی برای حضور خیریه در مجامع مهم و تاثیرگذار
2. بهره گیری از تجربیات آنان
3. بالا بردن سطح کیفی ارائه خدمات
10. تولید و توزیع اقلام انتشاراتی و تبليغاتي و نظارت بر كیفیت و صرفه و صلاح در تهیه به کمک سایر گروه های هیئت.
11. استفاده از تمام پتانسیل و امکانات موجود برای اطلاع رسانی و جذب خیرین :
1. ارسال پیامک
2. حضور در فضای مجازی به منظور معرفی ابعاد مختلف کاری خیریه و ارائه گزارش عملکرد
3. طراحی و اجرای بنر های تبلیغاتی در سطح منطقه و شهر
4. ساخت تیزر خیریه
5. طراحی و ارائه صندوق های جدید صدقات
ب) مراسم و تشريفات
1. تكريم مناسبت هاي ديني و ملي از طريق مشارکت در برگزاري مراسم و مناسبت ها مربوطه جهت ايجاد حسن رابطه و جلب مشاركت بين كاركنان و مسئولان (همکاری با شهرداری منطقه و یا مساجد منطقه و …)
2. مشاركت موثر در برنامهريزي و اجراي امور تبليغاتي، اطلاع رساني، انتشاراتي و فرهنگي همايشها، نمايشگاه ها و جشنواره ها
1.برپایی و حضور در نمایشگاه ها
2.برگزاری همایش
3.همایش سالیانه خیرین
4.شرکت در همایش های مرتبط با امور خیریه و استفاده از لوگوی خیریه در کاتالوگ های منتشره
5.برپایی مقدمات بازدید مقامات و شخصیتها
1. آشنایی با خیریه
2. کمک به خیریه
3. استفاده از پتانسیل های علمی و اقتصادی آنان
4.استفاده تبلیغاتی
نکته : واحد مراسم و تشریفات می بایست در انجام وظایف خود کاملا با گروه روابط عمومی هماهنگ عمل نماید تا تداخلی در مسئولیت های هر یک از گروه ها ایجاد نگردد.
ج) افكارسنجي
شامل ارتباط مستمر با مخاطبان خیریه (خیرین و مددجویان) و بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی مخاطبان خیریه، رسانه ها و نخبگان از طریق:
1-طراحی نظام جامع گردآوری پیشنهادهای اعضای گروه خیریه به منظور ترغیب آنان به مشارکت هرچه موثرتر در بهبود جریان امور خیریه.
2- اجرای طرحهای افکارسنجی جهت ارتقاء کیفی برنامه های خیریه (تنظیم و توزیع فرمهای افکارسنجی در مناسبتها و همایشها و نمایشگاهها و استخراج نتایج و گزارش به مدیران خیریه)
امور مالی
1.اخذ کمک های نقدی خیرین ، ارائه رسید به آنها و ثبت رسید ها
2.ثبت فاکتور ها و هزینه های خیریه
3.صدور اسناد مالی و تنظیم و ارائه آن
4.تنظیم وارائه گزارشات مالی وعملکرد مالی
امور خیرین و نیازمندان
1.تامین منابع مالی مورد نیاز خیریه
2.تهیه کمک های مورد نیاز نیازمندان
3.اجرای طرح هایی چون توزیع اقلام به نیاز مندان ، ایتام، محسنین، صدقات، نذورات ، کمک خرید مسکن، کمک خرید جهیزیه و کمک های موردی و مقطعی با رعایت اولویت با توجه به سیاست ها وبرنامه ی کوتاه مدت گروه
4.جمع آوری و ثبت اطلاعات خیرین
5.جمع آوری و ثبت اطلاعات نیازمندان ( مشخصات ، وضعیت معیشت ، مسائل و مشکلات خانواده، ثبت کمک های خیریه به فرد یا خانواده مورد نظر و … )
کاریابی و اشتغال و غیره (در فاز های بعدی ان شاالله)
معرفی شهید و برگزاری جلسات گروهی